O personalizaci v oblasti obalů bylo již napsáno mnohé. Především šlo o články spíše propagační, vychvalující digitální tiskové stroje, které umějí tisknout – co výtisk, to originál. O jedné z možností individualizace měl i přednášku Martin Bělík ze společnosti Dataline Technology společně s Jiřím Havránkem ze společnosti Colognia press, a. s., na online kongresu Obalko. Přednáška mě zaujala a tak jsem vyzkoušel jimi propagovanou personalizaci v praxi. Od Jiřího Richtra.
Společnost Colognia press, a.s., z Kolína, známá především kvalitní výrobou různých etiket různými tiskovými technologiemi, nabízí možnost personalizovat etikety na nápojových plechovkách. Děje se tak prostřednictvím jejich e-shopu a potištěných sleevů, tedy návleků, které se po tisku aplikují na plechovku a následně smrští.
Jak to funguje
Adresa webu e-shopu je www.coolcan.cz. Můžete si v počítači v programu vybrat, zda budete chtít v plechu energy drink nebo pivo. Co je v plechovkách za druh energy drinku jsem nezjišťoval, pokud jde o pivo, v plechu je ležák z nymburského pivovaru. To mě, jako nymburského rodáka, potěšilo, ale nenadchlo, přeci jenom nymburské pivo není mým favoritem. Ale pít se dá, o tom není pochyb, není to prostředek na čištění zubních protéz, jak se jednou vyjádřil Miloš Zeman o pivu slovenském. Pokud jde o personalizaci piva, můžete si vybrat z řady předem vytvořených designů s vaším vlastním doplněním textu anebo si můžete dodat celý design zcela svůj. Pokud tak učiníte, právě jako já, program zkontroluje, zda máte v pořádku rozlišení, ale pokud jeho varování, i když na vás vyskočí, nedbáte, právě jako já, pustí vás dál. Já jsem se spolehl v této věci na „našeho“ brněnského grafika, Jiřího Nevěřila, který pro nás láme PACKAGING, nějaké podklady jsem mu dodal já, něco dodal ze svých „zásob“ on. Program e-shopu to sice vyhodnotil jako nevyhovující, a tedy neručící za kvalitu, ale já se spolehl na J. Nevěřila. Výsledek vidíte na obrázcích sami. Pokud jde o množství, nejmenší počet je 24 půllitrových plechovek a můžete mít až čtyři různé designy. Tedy vždy 6 stejných plechovek. Pak už zbývá jen zaplatit, v mém případě 1 200 korun včetně poštovného, a můžete se těšit na dodávku od PPL. Samozřejmě vám přijde z e-shopu potvrzení objednávky i s datem uskutečnění dodávky.
Jak to dopadlo?
Dalo by se říci, dopadlo to dobře, ale já říkám – dopadlo to VÝBORNĚ! A ona obdarovaná osoba, která vůbec netušila, co v tom velkém a těžkém (cca 14 kilo) balíku je, zírala. Ten den totiž slavila svou plnoletost a mohla si to pivo v klidu dát, neboť tím dnem již nebyla pod zákonem. Koronavirové restrikce sice trochu pozdrží její skupinovou oslavu narozenin, ale bezpochyby personalizovaná Anežčina 18° bude velkou atrakcí. A o to přece při personalizaci jde. Doporučuji vyzkoušet!